Mikael / Tony
March, 2012
April, 2012
May, 2012
June, 2012
July, 2012
August, 2012
September, 2012
October, 2012
Nyheter
RSS
Övrigt
8/10/2012 10:42:22
En av våra sponsrade kunder blev filmad på en bilträff. Rasmus bad om att få en Launch control som låter mycket och vi vill ju att alla våra kunder skall bli nöjda, så vad kan vi göra annat än att ordna det? :) Hur högt och hårt kan en launch control låta? Kolla in på "kundmaterial" under fliken "filmer", så får ni veta! 
Tony
19/9/2012 17:30:47
Tony var ner till kjula och körde med amazonen i helgen. Dagen började kanske inte så jätte bra, efter 5km stötte han på konstapeln som tyckte 1500kr i böter var lagom för att köra med en obesiktigad lastbil.
Men nu kan det bara bli bättre tänkte tony och fortsatte sin resa ner mot kjula, Med bara 3mil kvar kastade ena bakdäcken in handsken. Men tack vare dubbelmontage kunde tony köra vidare sista biten.
Väl framme på startplattan tänkte Tony måste ge all in om nian ska sitta, men det gick åt tre drivaxlar innan bilen ville lämna starten. Sista repan för dagen fegades det i starten och bilen skuttade iväg och gick i mål på 9,7sec och 241km/h.
 
Lillmicke
2/9/2012 12:28:33
Efter helgen på Lunda flygfält fick Audin sig en ny topplockspackning och var fit for fight för nästa tävling. Denna gång blev bar det av till huvudstaden ihop med Tony. Vi ställde upp för den Norra sidan i en tävling med sammanlagt 25st bilar. I första racet gick kopplingspedalen utav på Audin och det såg otroligt mörkt ut för fortsatt tävling. Med hjälp av ett riktigt snällt team lyckades en tig-svets plockas fram och pedalen fick en andra chans. Precis i tid var allt återmonterat och racen kunde fortsätta. Det blev möten mot ett par snabba bilar, men just då var turen på Mickes sida som till slut stod i final mot Tony. En härlig fight mellan kollegorna från M/T Racing som för denna gången gick hem för Micke. En fin pokal och en summa pengar var vinsten, för att inte tala om prestigen. Nu är Audin till SALU till den som känner att de behöver en grym glidarbil. Prislappen ligger runt 100tkr. Det är bara att höra av er till Micke vid intresse. 
Lillmicke
13/8/2012 13:44:53
"Raset" har fungerat hyffsat bra på sistone. Efter att oljeproblemet i motorn löstes har ingen turbo behövt bytas. En misstänkt effektökning gjorde att Micke ville effektmäta åter igen. Det gav 625hk på hjulen denna gång! Ett besök till Lunda flygfält stod på tur och bilen talade sitt tydliga språk på plats - att den ville hem igen... I startlinen dör bilen och vägrar starta. Det härleds till en trasig kamsynksgivare. När domen stod att ingen ny givare gick att få fram sänktes hakorna en aning, men skam den som ger sig! Att mata givaren med 12v istället för 5v gjorde susen och signalerna gick till databoxen åter igen. Lugnt och försiktigt i första repan gav 11.43s. Därefter satsades allt! En tid på 10.60s och personbästa med bilen var resultatet innan själva tävlingen gick av. När dötiden fanns hittade Micke en luftkoppling som var aningen dålig och böt ut den. Det resulterade i en lite dragvilligare motor och en bättre tid, men inte till vilket pris som helst. En skjuten toppackning var ett faktum. Mappen sträckte sig tyvärr inte tillräckligt långt upp i registret. Tiden blev en helt otrolig 10.19s och 226km/h. Eftersom packningen redan var trasig och tävlingen pågick fylldes det på vatten mellan reporna och Micke fortsatte att tävla. Det ledde till en förstaplats! Tack alla som var med på Lunda, det var otroligt trevligt med ett så stort gäng, och tack för all hjälp! 
Tony
13/8/2012 13:31:25
Amazonen har fungerat bra på sistone! Den har varit på besök i Sthlm och presterat bra! Tyvärr var Tony lite för nyfiken i ett race och fick åka till Norrtälje med en tjuvstart i bagaget. Därefter bestämdes det att bilarna skulle bromsas. Den lämnade inte mindre än 736hk på bakhjulen - riktigt skoj! Premiärturen på strippen fick bli på Lunda flygfält den 12:e. En bästa tid på 10.68s var inte riktigt som förväntat, men p.g.a. två punkteringar fanns det inte tid för att prova ut bilen ordentligt. Summan av kardermumman var allt bra, bilen är ju hel!
Lillmicke
7/7/2012 8:40:31
Micke har äntligen funnit orsaken till turborasen. En för tunn packning mellan stödgördel och oljepump medförde att pumpen kunde suga in luft och skicka ut i oljekanalerna. Det är nu åtgärdat och motorn är återmonterad i bilen. Nu väntas en ny turbo hem över Atlanten, sen är även den fit for fight inför NORGE på torsdag! Micke beslöt sig för en aningen större turbo denna gång. Det vore kul om motorn ville leverera omkring 800hk nästa bänkning. Kika in på "fotogallerian" för lite bilder från Mantorp.
Tony
7/7/2012 8:36:55
Amazonens motor löfts ur bilen i veckan och fick sig en översyn. Allting såg bra ut! Den är återmonterad i bilen och nu skall den mappas till fullo innan vi beger oss till NORGE på torsdag!
Övrigt
25/6/2012 11:11:32
Vi har haft väldigt mycket att göra på sistone. Bland annat gjordes Rasmus bil färdig inför Mantorp. Jontes e30 mappades och likaså Robins e30. Tonis M5:a är uppstartad och en mappning är nära förestående. Nu jobbas det med Stefan och hans sons 944 turbo. Den skall få sig ett vems, samt att vi ordnar lite tryckrör m.m. Bilder kommer komma upp under pågående projekt. Johans PV är tillbaks för att få sig en uppgradering av drivlinan. Specialtillverkad drivaxel från Dione och en ny växellåda står på agendan!
Lillmicke
25/6/2012 11:06:56
Det har hänt en del sedan sist. Diffen böts dagarna före Mantorp och den nya fungerar bra! Bilen gjordes om till bakhjulsdrift och fick sedan känna att den levde! Tyvärr kanske lite för mycket. Efter att ha kommit hem med ett oroväckande, stort oljerökmoln plockades turbon av för kontroll. Som misstänkt gillade den inte varven på Mantorp lika mycket som Micke gjorde. Det blir att skicka turbon till USA för att försöka få igenom garanti. I övrigt fungerade bilen bra! Nu ser det dock mörkt ut för "raset" att få åka till Norge. 
Tony
24/6/2012 17:47:20

Tonys Amazon har äntligen  fått lite färg på sig. Så nu rullar den ute på vägarna igen. Bilen har även testats på bana på mantorp park helgen då gatebil arrangerade lite körning. Allting funkade bra tills ena bärarmen fram gick av. Bärarmen lagades så det gick att fortsätta köra, men inte långt därefter så ville inte bakaxeln va med längre. Bakaxelklumpen vred sig uppåt. Men Tony sattsar på att få ihopp bitarna så han kan köra på gatebil i norge om några veckor.
 

Lillmicke
14/6/2012 1:44:27
Efter att ha svetsat mellandiffen på S4:an ville inte bakklumpen vara med längre. Redan första starten sade den upp sig. Nu återstår att se om Micke hinner få ihop bilen innan Mantorp. 
Lillmicke
10/6/2012 22:21:16
SFörsta deltävlingen i Battle R***le har varit och det har gått bra för S4an hittills. Det blev ett möte mot Eriks grymma Ascona, som Tony segrade. Efter lång väntetid blev det tyvärr inställt pga regn. Vi har haft problem med att spridarna sätter igen sig efter att den stålomspunna bränsleslangen monterades. Med gummislangen som var monterad innan var det ingen tendens till att strula med igensättning. Detta medförde tyvärr att en cylinder fick mindre bränsle än de andra. Motorn revs isär och nya kolvringar är ett måste. För att kunna få ihop bilen till Mantorp så monterades ett par originalkolvar med nya kolvringar och ett par h-profilsvevstakar. Bilen är nu komplett och varmkörd. Efterdragning av topp sker på tisdag följt av mappning. Åtgärden på bränsleproblemet blir att köra med ett riktigt tygfilter och inte bara nätfiltret, som sitter monterat nu. Tack till alla medverkande för en bra fredagkväll, trots omständigheterna med motorn!
Lillmicke
4/6/2012 19:27:14
Audin är ihop och åter på gatorna! Efter en liten uppdatering av bränslesystemet behöver den nu mappas om. Det drar ihop sig inför Mantorp, men vi hoppas ha alla bitar på plats tills dess! Bilen ses nu mer i svart beklädnad!
Övrigt
27/5/2012 21:10:13
Rasmus 740 med T5a får sig ett nytt grenrör som pryds av en SC5858 och en Tial 44mm WG. Det blir även lite nya tryckrör, halva avgassystemet nytt i rostfritt 3" och mappning på det! 
Tony
27/5/2012 21:08:20
Tonys Amazon är startad och varmkörd. Nu plockas det sista ihop för att kunna lämna bilen på lack!
Lillmicke
24/5/2012 23:53:20
Motorn är isärtagen på audin nu och det var väl i princip som väntat. En spricka mellan tändstift och ventilsäte har blivit riktigt stor. Så pass att en ny topp sökes. Vad det beror på är svårt att säga, men det har iaf blivit varmt! Det inträffade mellan bromsning och turboras, så mycket vet vi. Om det är pga att bränslesystemet var bottnat och 4:ans cylinder får mest luft, eller om det flugit in aluminiumspån från turbon som blivit glödheta är omöjligt att svara på i efterhand. Man kan iaf konstatera att om vi kunde mappa våra egna bilar som vi gör med kundernas så skulle vi inte behöva mecka så mycket! Gällande motorn i övrigt så såg den i princip ut som ny! Lager, stakar, kolvar och kolvbultar var i prima skick! Nu blickar vi dock framåt och tar nya tag! Blocket är inne på deckning och skall plockas ihop imorgon, för att sedan återfinna sin plats i motorrummet. En topp efterlyses! Helst skall den vara från en AAN/3B med kamsynk i framkant. Sprickor vet vi att det är i princip i alla toppar, så det är inget som utesluter en topp. Hör gärna av er om ni vet någon!
Lillmicke
22/5/2012 4:05:57
En stressig helg är till ända. Med en ny turbo på plats kunde Audin leverera effekt igen! På söndagen befann sig Micke och Tony på Lunda flygfält för lite strippenkörning. Första repan sades det "det får bära eller brista, här skall en 10a sitta!". Sagt och gjort - det hade säkert blivit en 10a, om inte drivaxeln, höger fram, gick av och han blev fast på startplattan med ingen som helst drivning. Drivaxeln revs ned tack vare verktyg från Johan (4wd PV), samt att Johan och Björn gjorde en expressleverans från Norrtälje kort därpå - otroligt grymt! - kunde den bytas. Nästa start blev lite lugnare. Ingen launch användes just för att kunna komma i mål. Det bar iväg hyffsat lugnt och en sluttid på 10.95 visades på tavlan. YES, en 10a! Detta på vanliga vinterdäck! Han fick ställa upp i 10x26" slicksklassen pga sin 4wd, men åkte ut mot Norpan. Han fick sedan slåss mot Robbz grymma och välbyggda BMW e30. Det gick sig inte där heller, då Robbz klämde till med en 10.41. Däremot lyckades Micke förbättra sin egen tid just den repan med en sluttid på inte sämre än 10.77s! 
Ett stort tack är på sin plats efter denna fartfyllda helg! Tack alla!
Nu hänger motorn i stativet för att få sig en överblick. Vidare info kommer i veckan!
Övrigt
22/5/2012 3:53:26
Ett försök till summering av helgen: I fredags mappades Norpans, Kims, Niklas och Jontes bil. Det gick tyvärr inte som man önskat med alla. Efter lite strul med både bränsletrycksregulatorer och avhoppande tryckslangar kunde iaf Norpan och Niklas åka hem med sina bilar fullt fungerande. Norpans 242 fick sig några extra hästkrafter och satte därefter ett nytt personbästa på 402m, nämligen 10.68s, Grattis (med stort G!). Niklas e30 med M50B28 lämnade mycket hästkrafter för chassit. Hjulspinn på femman tyder på att det finns kraft, grattis till en rolig kärra! Kims bränslesystem tycks inte vilja leka med oss, trots att det endast sitter bra bitar i systemet! Ett återbesök hoppas vi är nära förestående. Jontes M20B28 ville bygga lite tryck i kylsystemet redan vid 0.5bar laddtryck. Hur det skulle bli vid 1bar hade vi otrevliga misstankar om, som tyvärr blev bekräftade. Motorn är nu urplockad och skall få sig en ordentlig topplockspackning i form av cooper ring, samt h-profil-vevstakar. 
Övrigt
15/5/2012 14:15:22
Det är en körig vecka för M/T Racing. Det finns många bilar som inte blivit presenterade här på hemsidan än. På söndag kommer ett par stycken att befinna sig på Lunda för åskådning. Där kan du bland andra se Kims 740 med 2.8liter volvomotor, Norpans 242 med T5a, Johans 4wd PV. Nya på listan är Robin med sin e30 m50 turbo och Jonte med sin e30 m20 turbo. Jontes bil kommer presenteras mycket mer här på hemsidan då vi bestämt att sponsra honom. Imorgon skall Jontes bil mappas, på torsdag skall Robins bil starrtas och på fredag skall Kims, Norpans och ytterliggare en e30 mappas. Fartfylld vecka!
Lillmicke
15/5/2012 14:11:12
Det ser ljust ut på turbofronten. Paketet skall ankomma till Norrtälje imorgon, så bilen bör vara ihop till söndag! Vi återkommer med information. I vilket fall som helst kommer MIcke och Tony befinna sig på Lunda på söndag, hoppas ni är där också!
37 objekt totalt 1  2 
HemPrislistaNyheterInfo och KontaktVåra bilarFotogalleriaByggbilderVEMSFilmerLänkar